måndag 7 juni 2010

Ute och inte vid datorn....

Vill bara visa vår ståtliga kastanj som står precis utan för stallet,det surrar väldigt där just nu.
Det har varit ett fasligt jobbande denna vecka...ute,man måste ju passa på när fina vädret äntligen kommer och med lite värme.G´s hjälpredor var här och tog bort min dyng-hög.Hur vi ska lösa det bekymret nu när G har sålt gården orkar jag inte fundera på nu!!!
Ska bli spännande och se om jag får behålla hästhagarna!?





En liten border som i helgen börjat löpa...nu blir det lite komplicerat några veckor framöver.Putte vet ju inte när och hur så han blir lite våldsam och Vickie blir galen.En hund här och en där alltså!



Jag har tagit bort alla rabatter som var runt om huset.En väldigt vildvuxen (O)gräsrabatt full med vallmo har jag i alla fall.Mina favoritblommor!



Jag tror det är färgen som tilltalar mig!


Nu väntar jag på att rodedenron ska slå ut och att mina blommor i kruka ska komma upp.Har upptäckt att odla i kruka är så mycket bekvämare,väldigt lite ogräsrensning vilket passar mig ypperligt.Vinrankan som jag var lite tveksam till har tagit sig och kanske får vi lite druvor(i växthuset)!Om inget oförutsett inträffar ser det ut att bli ett bra jordgubbs-år.... mums!

Denna vecka börjar som sagt SEGT.Det blev inte 2 timmars sömn natten som gick.Detta beror givetvis på allt utomhusjobb och omslag i vädret.
Precis när jag skriver detta öppnar sig himlen och regnet vräker ner.

Idag har jag 2 damer står inne,Batseba har fångkänning och Blossie är sällskapsdam.Ska gå ut nu och verka de båda tanterna i fötterna.
Annars känner jag mig nöjd med att stallet är klart,middagen planerad,en ok start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar