fredag 25 mars 2011

Våffeldagen.

Fredag igen och dax för mina nålar.Hoppas på en liknande effekt som förra fredagen då jag somnade i älsklingsfåtöljen på eftermiddagen.Får väl ta en liten runda till maxi och fylla på lite när jag kör hem,E lovade hjälpa mig att bära,skönt med snälla barn som kan och vill hjälpa!

Kvällen blir min egen eftersom gubben ska på hockey i Tingsryd,Vita Hästen är på besök i småland på sin väg mot högre seriespel,håller tummen att de vinner ikväll,Hästarna alltså(som kommer från N-ping)

Då är zapparen min och jag bestämmer vad som ska tittas på,härliga fredag!Då blir det Så ska det låta och Skavlan.

Nu på morgonen när jag utfodrade 4-fota är det fågelsång i varje buske och nästan vindstilla,jättemysig vårmorgon i Blekinge.Vågar man hoppas på att våren är här?Eller ska det bli ännu ett Borebesök med snöelände?
Vill gärna byta till sommardäck i helgen,vågar jag?

OM värken ger med sig något är jag sugen på att prova westernsadeln på Gråan och ta en liten runda uppe i backen ovanför vårt för att se hur mycket vildsvinen förstört och nya markägarbonden har avverkat.Tror mina svampställen kommer att försvinna tyvärr.
Vi behöver även prata med honom om hur jag kommer att få utnyttja marken runt vårt,eller om jag måste beställa grovfoder så jag har i sommar.Skönt att jag inte har så många hästar kvar och de som är,är väldigt lättfödda!Sedan Donnan försvann går det nästan inte åt något hö,det är skillnad att ha halvblod med mycket högt blod och B och D ponnier.

Ha en härlig helg,ni som tittar in till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar