fredag 15 juli 2011

Balans i verkligheten

Medan jag sitter och planerar för alla festligheter i helgen,tre kalas ska hinnas med.Visserligen *bara* ett/dag men ändå.
Då ringer mobilen och i andra änden säger Roy "Hej det är jag".Han låter lite sorgsen och jag får en klump i magen."Majken gick bort igår".
Så oväntat eller kanske inte,med tanke på alla värktabletter hon har ätit under åren,var det väl nästan väntat.Levern orkar inte hur länge som helst.

Jag träffade Majken för 6år sen av en slump men har under åren haft nästan veckokontakt över telefonen.Ibland har jag varit upp till henne om jag varit i Tingsryd på Börjes.Jag köpte mina dartar av henne.Det hon inte kunde om dartmooravel eller för den delen ridponnyavel är inte värt att veta.Hon var nästan som en datamaskin och kunde rabbla stamtavlor som ett rinnande vatten. Nu så har hon äntligen fått frid efter värk och höftleds operationer.Tänker på hennes barn och sambo som ska reda ut hennes affärer.

1 kommentar:

  1. Vi ska alla den vägen vandra för eller senare ...men det är sorligt då det sker och nära och kära och goda vänner lämnar ett så stort tomrum efter sig .....
    Mina varmaste deltaganden i sorgen till dig och din väns familj , kram !!

    SvaraRadera