lördag 30 juli 2011

Regn regn och mer regn

Om man jämför denna sommar med den som var förra året,kan man lugnt påstå att denna är blötare.Jag har inget mot det våta som kommer uppifrån,bara det torkar upp emellan.Mycket svamp blir det.
Gräset växer ju så det knakar men vi kan inte klippa för det är för blött.
Förra sommaren hade vi gräsklipparen igång TVÅ gånger,allt torkade bort.

Idag har yngsta dottern flyttat in i *sitt hus*,jaja bankens då.Eftersom jag inte tyar bära något så hade jag tagit på mig att fixa flyttlunch-lasagne.Det var uppskattat och våra egeninlagda gurkor,alla blev nöjda.

Har haft problem att komma in i it-banken idag,skit när man ska betala räkningar när tekniken inte fungerar.Var väldigt anti till att börja med men nu har jag lärt mig och det är bekvämt att betala över nätet.Men då är det ju viktigt att det går att komma in!!!!

Önskar mig lite energi och bara en god natts sömn,lågtrycket tynger mig och jag orkar knappt att gå,ingen ork till någonting,så mycket att göra men ingen kraft att få det gjort!Två veckor nu med varannandagsväder och för lite sömn eller oftast ingen sömn alls.Sitter vid datorn kollar in bloggar,bloggar lite själv,spelar spel....

Volvon är trasig(undrar om detta är olycka nr:3) och ska in på verkstad B fick en bra deal med Femek nere i byn.Torktumlaren och min laptop var 1&2,vi får avvakta och se!

2 kommentarer:

  1. Efter några dagars regn här i söder, så har vi nu varmt och soligt! Skickar upp lite solsken till dig!
    Du har rätt, mycket svamp blir det av all regnande, och det är positivt! Vi har plockat mycket kantareller, det är den enda svamp jag är säker på LOL!
    Får jag lägga till ditt namn på min länklista?
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Klart du får länka mig =)

    SvaraRadera