tisdag 12 juli 2011

Laddar för kalashelg.

Helgen som kommer är det först 59,5-års kalas hos syster i Sölvesborg,SyrrAnn fyller ju mitt i vintern, halva släkten bor ju norr ut och på söndagen har Hanna en grilleftermiddag med öppet hus för alla Östgötar som är neröver nu i semestertider.

Den lilla fyller 25.

Lille mor följer sedan med hem till sitt,hon har varit här nere snart i 2 månader,tror hon längtar hem nu.Kanske blir hon Smålänning framöver då hennes syster funderar på att köpa hus i Hultsfred eller Virserum och de har planer på att flytta samman.Blir ju bara hälften så långt att köra+att moster Ch.är sjuksköterska gör ju att lite av oron för lille mors stigande ålder och krämpor suddas ut liiite.

Fullmåne nu så sömnen vill inte infinna sig.Känns som jag nyss bara har blundat och det är omöjligt att ligga kvar i sänghalmen.
Har inte stor krav på min vardag men att få sova bara en eller 2 nätter och vakna utsövd med energi att vara som andra skulle vara så trevligt.Att känna sig som man har gått genom en mangel varje dag är mer än tröttsamt i dubbel bemärkelse.

Fint väder idag men oväder på G enligt SMHI.Den som lever för se!

1 kommentar:

  1. Jajisses vad månen kan ställa till det om man är kännslig för dess påverkan som du och jag är ...jag får en sådan överloppsenergi av fullmånen , men igår blev det lite kaos i knopp och kropp då jag även påverkas av åskan ....hahaha...men som tur var så drog åskan vidare och kaosen i kroppen lade sig och gick över till att bli "mångalen" istället ;D

    Ha en bra dag min go´a vän i etern , kram :))

    SvaraRadera