måndag 25 juli 2011

Mondaymonday

Vaknade lite sent,hade ju kurs idag.Försökte att inte stressa men det är lättare att säga än att utföra.Somnade väldigt sent eller tidigt vilket man väljer att kalla det.

Kom lagom till förmiddagsfika.En kort genomgång och en praktisk mindfull lektion.Jättebra för dem som inte har några verktyg,men för mig känns det inte lika kul.Har ju gjort allt detta, för många år sen!Varför ska jag behöva åka hemifrån och sitta och lyssna på detta!!!?
Pratade med mina kursledare om detta innan de gick på lunch.Jag påpekade att jag inte hade något att klaga på dem om , men för mig är det jättejobbigt att åka hemifrån och böta med energibrist och matthet i flera dagar bara för att sitta och höra på något som jag redan vet och kan och använder mig av varje dag!

Jag har absolut inget behov av att prata av mig eller att träffa folk.Behöver bara få rå mig själv.Att ha mina vänner på avstånd passar mig som handen i handsken.

När jag kom hem höll B på med lunchen.Han hade haft en sockerkänning och ett blodsocker på 2,3,så låg har han aldrig varit innan.Ska jag nu även oroa mig för att han hamnar i koma bara för jag inte är hemma och servar med maten???B är van att jag sköter marktjänsten och han var väl ute och höll på med något....det passar oss bra med den arbetsfördelningen.B sköter utomhussysslor och jag inne.Det har fungerat i över 30 år.Varför ska vi ändra på det?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hittade hit via en länk hos Berith.
    Jag har läst tillbaka lite, och du är en verklig hästvän. Själv får jag stora självan vid SÅ stora djur.
    Var med barnbarnet på ridlektion för ett par veckor sen, och då säger b-b: Håll Gunnar (hästens namn) mormor! Men mormor utbrast: Aldrig i livet! Det är bara att inse sina begränsningar.
    Jag kommer gärna tillbaka hit! Välkommen till mig!
    Kram Karin

    SvaraRadera