onsdag 4 januari 2012

Alla dagar ser ut som repriser av dagen innan.

Detta nya år som jag hoppas ska bli ett "guldår" för mig och mitt liv,har börjat med ett väder som inte någon vill vara ute i!Inte ens Vickie vill gå ut,i alla fall inte på morgonen,får nästan bära ut henne =).

Det regnar och blåser varje dag!Den ena dagen är den andra lik.
Vill ha variation.
Kanske lite sol och mindre med vindar.Stormarna har avlöst varandra stup i ett.Vi har ändå varit förskonade från elavbrott.Man får vara tacksam för det lilla.
Sista veckan nu med mannen hemma.Ska bli skönt när det återgår till vanliga rutiner.

Jag gillar rutiner och grå vardag!

Sedan jag började dricka min nonijuice,är inne på 2:a flaskan nu,har värken försvunnit och i början sov jag jättebra,4-6 timmar/natt,vet inte när det hände sist!.Behövde väl sova ifatt kan jag tro men nu 2-3 nätter i rad har det varit lögn att sova fastän det inte är fullmåne.
Attans!
Men är överlycklig för värkbristen,kan gå uppför trappan till sovrummet utan hjälp av armarna.Förut drog jag mig upp och idag går jag nästan obehindrat.Kan även efter att ha suttit på en stol eller i soffan resa mig och gå iväg utan att stöna och stånka likt en 90-åring haltande de första metrarna,YEAH!!!

I morgon ska jag fara över till Rödeby och hämta lilla mor som varit hos syster sedan mitten av december förra året =).
Måste få ordning på soveriet!
Men i morgonnatt 02.00 spelar småkronorna junior-vm-final och det måste jag bara se!






1 kommentar:

  1. Ja, vädret är ganska tråkigt... just nu snöblandat regn... men det sägs att det ska bli sol i morgon - hoppas de har rätt!
    Skönt att du slipper värken i alla fall :)
    Ha nu en bra trettonhelg!
    Kram

    SvaraRadera