tisdag 10 januari 2012

Kurs dag 2..i rad.

I morse tog jag det säkra före det osäkra,gick ut med en häst i taget.Handen är rejält svullen idag efter klämskadan igår morse men inga brustna ben,alltid något!Kom sent i alla fall men det berodde på väglaget som var lite slirigt efter någon cm snö.En grabb till i gruppen så nu är det fler män än kvinnor-kul och en härlig atmosfär.Mer rak kommunikation.Jag gillar.
Onsdag kursledig och jag behöver landa,är total slut ikväll.

Har även telefon tillbaka,efter 1 vecka utan.

Var upp till Ingela och inhandlade en överrock till den Gråa.De gamla täckena är slitna,köpte även lite torv,spånet var slut här hemma men även i Fåglasång,undrar om alla sågverk har lagt ner arbetet,brunnit ner eller så för spån är just nu en bristvara!

Ska krypa ner och läsa lite,Mons Kallentofts bok Höstoffer som utspelar sig i Östergötland minsann,ta sovmorgon om möjligt,men när jag förbereder en sån vaknar jag ofta före mannen.Hoppas på lite sol men detta rusk ska nog fortsätta är jag rädd.

Om min värk fortsätter att "gå tillbaka"har jag som målsättning att börja rida lite mer frekvent igen,saknar jättemycket.Kan kanske ta den lille som handhäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar