måndag 30 januari 2012

Min skogsrunda 30/1

Jag hann inte många meter innan jag såg på hunden att det var något konstigt på G,tittade ut i hästahagen och såg en röd jordkulle,aha tänkte jag har svinen varit och bökat igen....men det var ju Mickel-Räv som låg och solade precis utanför häststaketet!

Här var det bara för några år sen jättefin skog med massor med bra stigar,nu går det knappt att ta sig fram.

En strålande dag.Här stannade jag en stund och lyssnade på det korppar som bor här i närheten.Ett fasligt liv var.

Tyvärr är det så här det ser ut nu i "min" skog,på många ställen kommer jag inte fram(med häst).Detta är precis utanför skogshagen.

Verperyd,vårt ställe som det ser ut från skogen.En liten bäck rinner vid alla buskar och träd.Skogshagen har 3 delar,jag står här på mellandelen.

Här är min bästa väns sommarstuga,denna stuga ligger nästan som en grindstuga in till vårt."Stora" vägen in till Ronneby ligger alltså utanför L´s stuga.

och visst var min lilla border med på tur i skogen idag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar