söndag 29 januari 2012

En helg med mycket på agendan.

Min helg började redan i fredags,vet inte när jag hann så mycket på en dag förresten vet jag inte när jag gjort så mycket EN vecka som den som just har gått.

Är det noni juicen som ska ta åt sig äran!?Den och min sömn.

Lördag och söndag har även de varit dagar med många göromål bl.a. har vi hämtat hem 3 kubik huggen ved som lastades av direkt ner i källaren och lite slängdes in i vedboa.Vi hann med en snabbglutt ner till sporthallen i byn och tittade när J spelade innebandy,när vi kom ramlade tyvärr bollarna in i "fel" mål så vi struntade i sista perioden.Det blev nog en förlust där.

Idag har vi hämtat hö och halm till 4-fota.Har även varit upp till E-boda och vännen Å och hämtat betfor.Vi tog en lite sväng bort till min förra häst som numera bor i Ulfsmåla,hon såg ut att må bra.

I helgen har jag virkat 6 mössor av garn som legat och samlat damm.Jag har ju inte förut kunnat varken sticka eller virka för att min värk har satt stopp,men nu har jag återigen fått energi och vad är bättre framför dumburken en ett handarbete?

Har hittat flera bra mönster till hundtäcken som ska bli kul att sätta "tänderna i".


EM i handboll och Grattis till Danmark som kan kalla sig Europamästare,vilken match!Vilket målvaktspel!Får nog tillstå att jag tappade gnistan när Sverige så snöpligt blev utspelade,men finalen ikväll var mycket sevärd.

Veckan börjar med ledig dag men har flera saker inbokade,ett besök på VC på fm,om vädret tillåter är jag lite sugen på att rida en runda,känner mig mer i balans nu.Det är det stora målet:att komma igång med ridningen igen,har saknat något ohyggligt.

2 kommentarer:

  1. Så härligt att du mår så mycket bättre!
    Slutade att följa handbolls-EM när Sverige fick åka hem... men såg att Danmark vann...så lite motvilligt - men Grattis Danmark!
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade designen....de nya mallarna har fler möjligheter så jag bytte.

    SvaraRadera