fredag 24 augusti 2012

Jodå ganska nöjd....

Min första föreläsning nånsin och jag gjorde det!Oroade mig kanske lite i onödan.Susanne lika go som när jag gick kursen.Just nu har namnet på Cina´s "ersättare"ramlat ur minnet som fortfarande behöver tränas mer =).En mjuk fin och varm tjej även hon.

Kom i god tid som alltid,sitter väl i ryggmärgen det att man kommer i tid till möten,arbete o.s.v.
Det visade sig var ett tio-tal deltagare.Jag hade en tanke om hur jag skulle ta min berättelse men som alltid när jag öppnar munnen så blev det nästan som mun-diarré hahaha och att jag pratade på nästan 2 timmar!!!

Hur gick det till?

Lite frågor blev det och tror att jag hittade en ny "kompis".Tyckte vi klickade direkt.Kanske för vi har samma intresse....

Fick frågan om jag skulle kunna tänka mig att prata med politikerna på ett möte som tydligen ska bli i en snar framtid om kursen fortsatta fortlevnad och hör och häpna:Jag svarade....visst utan att blinka!!!
Hur tänkte jag ...nu igen ?Munnen har en förmåga att låta innan hjärnan har funderat klart.Men det är även så att allt som hänt mig de sista 20 åren har stärkt mig och jag räds ingen!Har ett stark integritet vet vad som är rätt och hur illa jag tyckte om denna kurs från början har jag nu ändrat uppfattning.

Ingen ide att fundera över att om......jag hade fått chansen lite tidigare,sluppit att förlora så många år är det ingen garanti för att allt som hänt hade blivit som nu är.

Allt kommer till dig sinom tid det gäller att ha tålamod.

Min syster påminde mig om när jag skulle börja min första kurs och om jag då hade haft terroristiska tendenser hade jag lugnt kunnat bomba hela B-H.

Nu ska jag njuta av helgen,kanske åka på hopptävling i Bräkne-Hoby i morgon.Träffa en vän på söndag.Där emellan ska jag ta några turer ut i backen på 2 och 4 ben(på hästryggen) och njuta varje ögonblick över att jag lever...utan värk och sover gott om än inte så många timmar men tillräckligt för att ta tag i den dag som ligger framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar