torsdag 9 augusti 2012

Mera bilder.



Från ett stall jag tillbringat många timmar både som lektionsryttare men även tagit privatlektioner för Lollo Åman som var ridskolechef i slutet av -80-talet.Roger Björn tog väl över efter henne.Vem som styr och bestämmer nu har jag ingen susning om.Det är ju 20 år sen jag flyttade från stan.Ridbanan hade flyttats lite och blivit större.Även uppfarten till stallet var ju ändrad.Jag fick snurra lite innan jag kom fram till rätt....







Byggnaden i mitten på bilden hade jag Lizak uppstallad ibland några dagar åt gången för träning för att slippa köra så mkt fram o tillbaka.Hade honom annars uppstallad i Björnviken innan jag flyttade honom upp till Stubbetorp men det var innan Kella byggde ridhus och träningsanläggning.Flickorna var inte så gamla när jag flyttade dit.






Den här vyn är ju inte fel och för att komma upp till skogen var det ju denna utsikt man hade från hästryggen.Slalombacken ligger upp till höger.







Hageby´s lilla ridhus.






Stallet var tomt ,hästarna givetvis på bete nu men jag tyckte att underhållet på alla byggnader var ganska kraftigt eftersatt.

1 kommentar:

  1. Gratulerar i efterskott!
    Roligt med gamla minnen, du verkar ha ett bra kom-ihåg!
    Kram Karin

    SvaraRadera