torsdag 9 augusti 2012

Memory lane del 2.



 Jaha ja här står jag och tittar på VC.Här var det obebyggd tomt som man genade över varje dag när jag gick på Klingsberg 4-6.En bensinstation låg uppe vid Hagebygatan,kommer inte ihåg vilket år den revs men den fanns när jag körde moped.Tänk va man tankade för 1 krona/liter,det var tider det.





Där borta i hörnet bodde min klasskamrat Yvonne K numera boende i Stockholm.




På väg bort mot Plåt.51.




Lite osäker på denna bilden.Det är ju så förändrat!Inte till det sämre dock.När jag förhandsgranskade inlägget kom jag på vad detta är.Det är ju vår gård!Där lekte vi ju burken,röda&vita rosen tillsammans med Micke skåning och Jonnie.Men vi hade inte så här fint utan det var uppbyggt av bruna järnvägssyllar avdelningar som vindskydd med gungor och sandlådor




Detta är ner tvärsöver parken ner mot hundrastgården som förr låg där osäker på om den var kvar.




På Plåt.53 bodde Carina o Sussie Nyman 1 trappa upp,Quida&Mini,på nedre botten till vänster om porten bodde Carol&Nalle innan de byggde hus i V Husby.I den lägenheten bodde även jag när R o jag separerade efter 7 år.



Mer bilder på den gröna lekparken.




 Lite kul detta med portarna att de har gjort om dem olika och att de har använt fler färger på teglet.Vet att jag i början hade svårt att hitta hem för allt var så lika.


Mera höghus.I hopptornet bodde Pia Olofsson och nu står jag utanför Carol S port där hon bodde som flicka.




Har kommit upp till Hageby centrum som det hette förr.I det vita där bort hade hyresbostäder sitt kontor och i källaren låg bowlinghallen.Har ingen koll på om den är kvar.Korvkiosken verkar var borta i alla fall.




Där nere i hörnet där det förr var varuintag ligger nu den nya entren till spektaklet.Lidakullar skymtar på andra sidan E22.






Här var det parkering i det fria och nu är det inbyggt.




Mirum galleria= det bättre än Hageby Centrum?



Korsningen Snickaregatan-Hagebygatan.




Åt höger  alla hus på Bäckgatan och ravinen mellan dessa hus och Hagebyskolan som jag upplevde så djup har de nog fyllt igen lite tror jag.





Den berömda Falukorven =)och en trevlig överraskning,
hade en susning om att spårvagnen gick här.Bra!




och bibban som ofta fick vikariera som ungdomdsgård efter det att den som låg i källarplanet på Hageby centrum stängdes






står på samma ställe och tar mot elementhusen eller kan man kalla dem det nu när de är tegelklädda?

1 kommentar:

  1. Men oj... vilken resa i gamla minnen :) Såg det förra inlägget igår ock tänkte kommentera, men så hann jag inte med, utan skulle göra det nu... och då är det plötsligt ett nytt inlägg! Kul med alla bilder... och visst har det förändrats en hel del sen man växte upp. Kul att se alla bilder! Ja du... vad säger man om det nya Mirum Galleria... gillar det inte alls - varken namnet eller köpcentret. Har bara varit där en enda gång sen det återinvigdes och det lär ha varit den sista gången också.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera