torsdag 15 november 2012

En dikt.

av Kent Andersson

Steget.

Jag måste få ge mig själv en dag,då min tanke får ströva fritt.
En dag då jag tar mitt första steg och vet att steget är mitt.
Jag vill vakna upp i ett ett eget rum och resa mig upp
och stå på golvet en stund och fråga mig själv:
Åt vilket håll ska jag gå?
Ett steg i sänder
och sedan ett steg till!
Då blir det härligt att se vad som händer när man går åt det håll man vill.
Jag måste få fråga mig själv vem jag är
och varför jag gör det jag gör.
Jag kan inte leva med dörren stängd,
och mitt liv står där utanför.
Och ropar man på mig från alla håll,
så svarar jag:
Vänta en stund!
Idag vill jag följa min egen röst.
Idag är jag ingens hund.
Ett steg i sänder och sedan ett steg till.
Det blir härligt att se vad som händer,
när man går åt det håll man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar