måndag 5 november 2012

Rrrriiinngg

Vaknade av telefon min "lediga dag" =).Min stora ringde,behövde "prata" av sig.Kommer ihåg när jag var där,där hon är just nu i livet.Med småbarn,hus att sköta,arbete 100%,fast just nu har hon ett brutet finger(arbetsskada).Barn som nu när hon är justerad verkar ha fått i sig någon djävulsdryck som gör dem helt oregerliga,en man som inte förstår att det är svårt att utföra bara de enklaste sysslor och inte tar initiativ till allt arbete det innebär att vara förälder/husägare...det kan vara bra med fler än en hjärna som verkar i en familj.

Min fina E som gör så tokigt,bygger upp en stor boll i magen som sen exploderar och då säger man saker som är svårt att ta tillbaka.
Hon vet att det fel =).Jaja nu har de varit jordbävning på Djupadalsvägen.Hoppas att det reder till sig när efterdyningarna lagt sig,kanske den som lever får se.

Hörde att min granne som är en äldre man som blev änkling för några år sen har trillat och fått en spricka i bäckenbenet.Låg på op igår.Funderar lite på hur det ska bli för honom....

Regnen fortsätter att komma uppifrån.Får iaf släppa ut mina 4-fotingar.Medan jag stilla vaknar försöker jag få min dag att falla på plats.

Vecka 45 kan bli den bästa på länge om jag tänker att den ska bli så =).....tankens kraft ni vet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar