söndag 11 september 2011

Söndag igen men...

bilderna lånade från fotoakuten.




denna vecka blir inte som vanligt.Mannen åker till Halmstad,jag har uppdaterat mig =),kurs på onsdag ngn timme.

Trodde att det skulle bli Hörby ngn fm men har inte hört ngt så det kanske rinner ut i sanden.Har haft kontakt med en uppfödare av nakenhundar.Vi bestämde att jag skulle få komma på studiebesök.

En mindre svamprunda har det blivit i dag.Både jycken och jag var full av äckelfästingar när vi kom in.Märkligt det där när det känns som det kryper överallt....

Hoppas på lite Brittsommar nu,vill inte ha vinter så himla fort.Minns en höst i oktober då snön kom innan löven hade fallit.Enligt vissa förståsigpåare ska denna vinter som är i antågande bli än värre än den förra:Är det möjligt frågar jag mig.

Saknar min lilla dator!!!Har snart gått 2 månader!Ska det ta så lång tid?Är det ok?



2 kommentarer:

  1. Oj , nu blev jag sugen på smörstekta kantareller :))
    Ja det påstås att denna kommande vintern ska bli både kallare och mer snörik än förra ...hur det nu ska vara möjligt ....men det är bara vänta och se och ta det som det kommer ...vädret kan man ändå inte göra något åt ;))

    Oj ...har det tagit så lång tid..oacceptabelt tycker jag !

    Ha det gott vännen , varma och försiktiga fibbekramar :))

    SvaraRadera
  2. Vilken svampfångst! Så gott det ska bli!
    Jag som går så mycket i skog och mark har endast haft en fästing i år. Myggen biter mig inte mycket. Kan det vara så att jag inte är omtyckt av småkrypen?? Det är i sa fall ingen nackdel!
    Kram Karin

    SvaraRadera