lördag 20 oktober 2012

Hm lite mer hm

Idag red jag en långtur men hann bara upp till Knut´s gård när den Gråa började att rygga som om hon var med i någon ryggningstävling.Skitförbannad blev jag.Provade 2 gånger att få henne att gå fram men näe.Då vände jag henne och lät henne rygga åt det håll jag ville,hahaha skrattade jag för mig själv.När så kom upp på Knut´s gårdsplan skulle hon helt plötsligt inte gå förbi maskinhallen,jösses denna runda har vi ridit tusentals gånger.Hon började rygga igen nästan att gå på bakbenen.

När jag kom upp till Natt&dag och skulle igenom ett ställe med en stor sten och en vägbom skallade hon mig!!!Tilläggas bör att jag ridit denna sväng hur många gånger som helst.Hon har aldrig burit sig åt på detta sätt!
Jag har lånat ut min häst till en tjej som har kommit och ridit ett par dagar i veckan men nu tror jag att det är bättre att hon står än att hästen får dessa dj**la dumheter för sig.Hon gör skitusla övergångar med sänkt rygg och höjt huvud.DET HAR HON ALDRIG GJORT INNAN.
När hon var som värst skickade jag lite distansreiki på henne och då lugnade hon ner sig.Att sitta på en märr som bär sig åt som  hon gjorde idag då äre inget kul att rida=(.

Nu rider jag henne 3 dagar på raken och samma runda varje gång.Vore konstigt om jag inte skulle få bukt med detta.Annars får jag väl rygga hela rundan så kanske hon lär sig(jag skojar givetvis)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar