söndag 21 oktober 2012

Liiite bättre än igår då men inte bra nog.

Efter en liten sovmorgon gick jag ut i stallet för en puts med lånade klippmaskinen.Sedan sadlade jag,satte på ett tunt 3-delat bett min hemmagjorda gramantygel(behövde aldrig använda den).När jag skulle ut genom stalldörren sprang hon nästan över mig.Vi fick gå ut&in 7 ggr innan det blev som jag ville.
HON SOM VARIT SÅ BRA PÅ DETTA.Undrar vad som hänt när C har släppt ut henne i hagen efter det att hon har ridit?

Upp och iväg på halvlång tygel hela rundan,ingen trav eller galopp.Hon ska bara gå fram där jag säger!När vi skulle förbi uppe hos Knut skickade jag reiki till min lille häst.Inga tvärstop eller ryggningsförsök.

Hela Kallinge var ute och gick på Karlsnäsleden så jag fick ta en lite annorlunda sväng idag.
Ett tvärstop dock uppe hos A&U där de  hade en kaffehurra över öppen eld och ett tält som ifs stod där igår också men det var ju inte 50 personer igår.

När jag skulle släppa ut i hagen samma sak igen 10-15 ggr fick hon gå igenom grindhålet innan jag var nöjd f***n.
Jajaja fick ju bort detta förr gången så det går väl nu med.Får se till att jag är ensam och inga barnbarn runt benen så ska väl detta lösa sig........

1 kommentar:

  1. Konstigt är det och man undrar ju vad som hänt (har läst förra inlägget också).
    Bäst att inte låta någon annan rida henne nu då...
    Hoppas allt ordnar sig :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera