onsdag 24 oktober 2012

Universell-Rei livskraftsenergi-ki

Effekter av reikibehandling:

Balanserar energi.Förstärker energi.
Ökar kreativitet.Ökar medvetenhet.
Hjälper att frisläppa känslor.Helar.
Frigör stress.Arbetar på sjukdomens orsaksnivå.

Reiki´s 5 principer:

Bara för idag ska jag leva i tacksamhet.Att leva i tacksamhet är att leva i överflöd.När vi hela tiden befinner oss i konstant tacksamhet börjar vi att magnetiskt dra till oss överflöd.
Bara för idag ska jag inte oroa mig.Förvänta dig det bästa av livet och när något sker som du inte förväntar dig så lita på att det som sker är till det bästa just där du är.
Bara för idag ska jag inte vara arg.Ilska är egentligen en helt onödig känsla och har sina rötter i skuldkänslor. Ilska är en mycket oharmonisk energi som skapar sjukdom i kroppen.
Bara för idag ska jag utföra mitt arbete hederligt.När vi möter livet ärligt,kan vi tydligare se vilka läxor vi är här för att lära oss och utföra dem med mycket mindre ansträngning.
Bara för idag ska jag visa respekt för varje levande varelse.När vi accepterar andra som de är reflekteras det också tillbaka till oss själva.

Positiva tankar som repeteras om och om igen skapar en egen livskraft som förstärker sig själv!
Ett utdrag ur Paula Horan´s bok "Kraft genom Reiki".

Många undrar vad reiki är.Det kan vara svårt att förklara men jag säger:Är det någon som kan förstå hur sändningar som  kommer genom luften och blir till bilder och ljud i våra tv-apparater.Vem kan förklara hur det kan fungera?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar