tisdag 30 oktober 2012

Naturum.

Var på en föreläsning på Naturum i söndags med Tommy Svensson från Norrköping.Mycket intressant.Den handlar i stora drag om hur livsmedelsindustrin förstör våra livsmedel.Gå in på länken och läs! www.utbildningscentrum.se

En föreläsning ALLA borde gå på.

Att alla tillsatser och kemiska e-nummer som finns i vår mat kan vara boven till många av våra sjukdomar behöver man inte att vara professor för att begripa.Jag har i många år misstänkt att så är fallet.Min gubbe som är diabetiker fick av dietisten ett påbud att använda varor med sötningsmedlet aspartam,som nu visats sig vara ännu mer farligt än socker.

Det som störde mig mycket var hur affärer förvarar nötter och frön.Vi kan och vet för lite!
Får slänga mitt förråd nu eftersom fettet i nötter härsknar.Bör ligga i kylen.

Han hade flera fall där pollenallergi,psoriasis,astma.migrän,epilepsi,ADHD och IBS-mage hade fått mycket bättring bara för de varit mer observanta och ratat e-nummer.
Värstingen E-621.
Handla närodlat och ekologiskt!
Som Tommy´s föreläsning hette:"Den kräsne konsumenten"
Dax att vakna nu!

1 kommentar:

  1. Jag har varit på Tommys föreläsningar ett par gånger och det är mycket man får upp ögonen för... och som du skriver, den här föreläsningen borde alla gå på.
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera