onsdag 17 oktober 2012

Ego.

JAG.

Jag är jag.
I hela världen finns ingen som är exakt lika mig.
Jag äger allt hos mig själv - mina tankar, mina minnen,
mina framgångar och mina motgångar,
mina triumfer och mina nederlag,min lycka och min sorg.



Jag äger mina egenheter och mångsidigheter, min styrka och min svaghet.
Allt hos mig är mitt eget och ingen kan ta det ifrån mig.
Jag är ingen annan än mig själv och behöver inte heller vara som någon annan.
Jag är den jag är och det får jag vara.



Jag är den jag är och jag duger.

3 kommentarer:

  1. Fina och tänkvärda ord idag!
    Jaså, jag var SÅ nära dig vid Galtsjön!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Vist är det så och vill man utvecklas så äger man den möjligheten....

    SvaraRadera
  3. Alldeles sant... så är det!

    SvaraRadera