fredag 5 oktober 2012

Tror att jag var i Listerby för sista gången.

Detta är ett inlägg som egentligen inte skulle publiceras.Men jag gör det ändå!

Idag skulle jag aldrig ha sagt att jag skulle arbeta.Jag skulle ha hållit fast vid mitt beslut att inte arbeta idag.

Denna vecka har jag arbetstränat med A i måndags,*arbetade* över flera timmar eftersom A hade lovat att vara behjälplig för 6:orna som skulle baka till kanelbullensdag OCH jag lånade ut min degassistent...varförihelvete gjorde jag det???Tisdag-fredag har jag *vickat*och jag frågar mig -varför i helvete jag ställde jag upp på detta!?

JAG ÄR GALET PLIKTTROGEN.

Med facit i hand och lärarhjordens hjälp till mig när jag ställt upp för min vän A när hon blev sjuk,inte varit till någon hjälp alls.Utan nästan som mina barn och dina ungar!!!!

Var finns respekten för *mitt* jobb undrar jag stilla???Jag ville ha matvagnarna på ett annat sätt och jag hade rektorns mandat till detta!

Jamen så har vi alltid gjort kan inte bara få mig förbannad utan nästintill "galen"!Varför ska denna lärarhop vara en hop som alltid ska stå still och inte följa utvecklingen!?Kanske dax att göra en rotation på lärarkåren i stället för den idiotiska omplaceringarna som precis gjordes på kontorspersonalen.

Varför måste allt vara som de alltid har gjort i 20-30 år!?Varför är inte mina ögon som kommer utifrån värt att tänka på!?

De är bekväma.

Har inte lärt sina adepter att läsa!
Inte kunniga att ta en instruktion,vilket är A och O i livet.

Klart att jag informerade matvakterna om hur jag ville det skulle vara....men ändå blir jag ifrågasatt....

Vi har 8 matvagnar som ska fyllas med mat,mjölk,vatten,smör,-laktos,bröd,grönsaker....alla olika.Det är inte lätt att komma ihåg allt.Det finns ingen matsal utan barnen äter i sina klassrum.

Vagnarna vill jag ska komma tillbaka i samma skick som jag skickar iväg dem.Inget konstigt med det,men jag vill ha ALLA glas och bestick tillbaka så jag kan börja diska dessa först...vad är konstigt med det?Men på 2 dagar går  det inte att få vagnarna som jag önskar....tror ni jag kommer att vara i Listerby fler gånger.....nä så f*n heller.Synd på min vän A men jag måste tänka på mig.

Kanske blir det Johannishus och Kuggeboda framöver eller också får jag försöka att få Af att godkänna en annan lösning......

1 kommentar:

  1. Trist... förstår din frustration och förstår om du inte vill tillbaka dit igen.
    Hoppas det löser sig...
    Kram

    SvaraRadera