torsdag 9 december 2010

Hua vad det ramlar på.

I dag är det Anna-dagen,hoppas att alla hunnit lägga lutfisken i blöt!=).Idag är det dax att börja brygga julölen,allt enligt bondepraktikan så att den är klar på Tomas-dagen.Viktiga grejer!

I dag var det en gång rätt
att starta med bak och med tvätt.
Ljusen skulle stöpas
och lutfisken i vattnet döpas.

I dag Anna den granna
kom med öl i kanna.
Julölet skulle vara klart att dricka
och bäras in på silverbricka.

Jag och gubben ska hämta stråfoder till 4-fota.Bra mycket viktigare än både lutfisk och julöl.
Laddar för prinsessorna som kommer på lördag fm,ska vara här så E får sova efter sin sista natt.Ska bli så kul,kanske kommer H så de kan åka lite pulka.

Laddar även för N-ping-resa(torsdag nästa vecka),H och jag ska hämta hem Molly,jag måste alltid ladda för alla stora händelser för att mentalt orka och sedan återhämtning jaja jag vet låter konstigt för alla friska men min kropp och knopp fungerar inte normalt.All fysisk och psykisk aktivitet får konsekvenser.Jag har lärt mig men många i min krets förstår inte detta alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar