fredag 17 december 2010

Jättetidig morron

Trodde inte det var sant när jag kollade klockan när jag vaknade och inte kunde somna om.3.34!!!Ska man gå upp då?Jag kan inte somna om och om man tänker på hur tidig min kväll blev igår är det väl inte så konstigt.

Har mina nära o kära på vägen nu fm oxå,det känns lite i magen,väglaget är nog inte så roligt efter all snö och blåst igår.

Idag åker Blossom till sitt nya stall.Hon ska bo i Angleryd och vara sällskap till en gammal fjordmadam som blev av med sin syster för någon vecka sedan.Känns lite i hjärteroten min Blossa är en sån goo tjej men jag förstår mitt och hästens bästa.Hon får det bra där.Det finns andra mycket duktiga hästmänniskor som vet att sköta om sina djur.Även om jag anser att jag är bäst =)

Annars på agendan då.MÅSTE till maxi idag,det absolut tomt i skåpen och inför helgen går det inte att suga på ramarna och gubben klarar inte av att fuska med maten.Undrar om jag kommer ut på vägen?

Lite hö och halm-köra ska det bli i helgen så jag har foder hemma i julhelgen.

Mitt i min nia har en kran öppnat sig det fullkomligt flödar.Är väl viruseländets nya fas,men jag tror febern har släppt,nu är det bara halsen näsan och hostan som stör.Jaja länge sen nu som jag hade släng av förkylning eller kan det vara influensan detta?Förra året tog jag sprutan eftersom det var sååå upphåsat,och innan det vet jag inte när jag hade en släng av denna åkomma som återkommer varje vinter!
Såg i mitt förra inlägg att jag kanske får finfrämmat och lite hjälp i stallet.Det hade ju suttit fint!
Du är sååå välkommen lillyster!

1 kommentar:

  1. Jag vaknade 4.20. Trist värre, men då hínner jag ju blogga och facebooka innan alla andra vaknar. Ha en skön fredag, och tack för kommentaren.

    Cattis

    SvaraRadera