tisdag 21 december 2010

Nu har det vänt....

Nu går det åt ljusare tider,snön lyser för all del upp men nu väntar i alla fall jag på våren,ljuset och solen.Jag är ingen soldyrkare men denna vinter som inte är över har verkligen tagit både på humöret och konditionen.Jag klarar inte av att vara ute,mina fingrar även med vantar på vrålvärker, och inte att promenera heller,inte ens den lilla skogsrundan bakom ladugården går att genomföra.De som lider mest är mina hundar som gillar att rusa på uppe i backen.

Idag är en Tingsrydsrunda inbokad med fika på Börjes med Majken.Lite smågrejer till stallet står på inköpslistan.Kanske hittar jag något varmt att ta på typ termobyxor,B ville ha en ny jobbejacka.Det brukar finnas lite att välja på i hästaffären.

Allt har gått bra med Blossie.Men det var inget jag var orolig för en sådan go´ponny.
Hoppas att kusinerna nu kan samsas om henne!Emilia som fick prova henne först passade som hand i handske på Blossan.

PS.Tabletterna jag har ätit nu ett tag verkar verka till det bättre,nu kan jag t.o.m. gå i trappan utan att dra mig upp och nedför kan jag gå som en vuxen och inte som en 2-åring.Nu gäller det att få upp konditionen!DS.

1 kommentar: