fredag 3 december 2010

Mhm nu sitter jag här....

i den tidiga timmen.Har tänt ljus,har lager på lager för att hålla kylan stången.
Fredag morgon och det kommer att bli en lång väg till kvällen.

Fick min bok igår skriven av Vanja Millberg,"När föräldrar och sjukvården sviker"handlar om en flicka som växer upp utan trygghet.Inget stöd från föräldrar,mobbad,ifrågasatt av vården,jösses kunde inte lägga ifrån mig.Den rekommenderas är mycket läsvärd.Fick tårar i ögat,rös och har kommit fram till att:alla är inte lämpade att få barn.

Min egen åsikt!Står för den!

Undrar hur många barn som växer upp på detta viset.Är inte konstigt att vi har en massa konstigheter i samhället,missbruk i alla olika former.Alkohol, droger och sexmissbruk.

Hoppas mina prinsessor kommer idag.Ska be min stora om skjuts till maxi,vet att hon gärna hjälper sin gamla mor,behöver verkligen fylla på förråden.Det kan bli illa för gubben om jag inte har lite mat i skåpen.Hur ska han annars orka med snöröjning och annat mer-arbete som är just nu?

Vi har inget inbokat denna helg,vi tar varje dag som den kommer men nästa helg blir det julbord på Brunnen.Det ser vi fram emot!En liten tradition vi började med för några år sen.Nu när småfröknarna är med är det ännu roligare.Förra året var vi ner på listerlandet,en liten restaurang precis nere vid havet.Vi provar olika varje år får se vad vi hittar till nästa år om vi lever och har hälsan.





1 kommentar:

  1. Godmorgon vännen :))
    Tack för boktipset !! :))
    Vilken tur att du har dina flickor :))
    Ja , jag är glad åt mina också och att
    de är villiga att hjälpa mammsen sin ....
    det är inte alla förunnat :))
    Så vi har tur du och jag som har våra töser :))

    Önskar dig en bra dag och en riktigt mysig helg !!
    Varma kramar :))

    SvaraRadera