söndag 19 december 2010

Söndagskväll i timmerkojan.

Lite vemodig känner jag mig allt,Blossan har flyttat till Angleryd,hon får det helt säkert bra där men en gooare ponnydam får man nog leta efter.

Eftersom vi har ett hiskeligt vinterväder så beslutade gubben att ingen hästtransport skulle grävas fram,utan vi skulle gå upp till Blossoms nya hem.Kan väl ifs hålla med honom det är inte kul om man får möte med någon "dåre" eller hamnar i diket med trailern bakefter,vare sig för oss eller hästen.
Så gubben tog lillpian i träns och grimma och tog apostla-hästarna i anspråk,jag fyllde bilen med grejer,åkte upp och lastade av och hämtade ett av barnbarnen,körde tillbaka och avlöste mannen.
Så fick Emilia sitta upp barbacka och känna på hur Blossie är.Åh vilken lydig häst sa hon och var överlycklig.
Att släppa ihop med Tullie var inga som helst problem hon har ju varit utan sällskap snart i 3 veckor och var väldigt glad över sällskap.

Molly är nu tillbax i huset och lite jobbigt är det att alltid vara på vakt kolla att hon inte hamnar tillsammans med Vickie.Hoppas att Petra har tänkt klart snart och gärna tar över en liten JR som är såååå rolig som ensamhund!
I morgonbitti kommer LG och fixar fötterna på 4-fota,ska bli befriande att slippa att tänka på snöklampar och vara livrädd för fläkskador.

Syster-yster tror du glömde dina jakt-vantar här när du hjälpte mig i stallet.Får se när jag kan ta en tur till K-krona!
Just nu ganska mycket inbokat:
måndag-hovslagar´n,
tisdag.:Tingsryd,
onsdag:hämta mer hö-halm,
torsdag:vänta in julafton,måste nog pusta lite här och inte göra någonting.Kan vara så att jag ska hämta morötter på kvällen!
fredag:bort-bjudna som alltid till Kerstin och Reine,(på kvällen)när alla djuren fått sitt.
lördag stor familjemiddag här med kalkon och våra barn och barnbarn-Jättekul!

Efter denna vecka kommer jag gå i ide....tror jag.

1 kommentar:

  1. De där svarta med "öppen" tumme var inte mina om det var de som du menade? Hanna hade dem på sig, kanske var hennes?

    SvaraRadera