måndag 29 november 2010

En liten dikt

Känsla.

Uppe fastän jag nyss gick till sängs.
Är uppe men kroppen känns inte med.
Knarrar ömt och stelt,hela systemet protesterar.
Alla muskler och leder stramar,bultar och huvudet som är fullt av ord.Pockar på att få komma ut.
Fingrar och hjärna vill inte samarbeta.
Scannar söker letar efter ord,som kan beskriva min känsla.
Tänt ett ljus.För att vakna.Sakta.
Fryser.
Som alltid.
I sommartid,våryra,höstrusk och vinterkyla.
Fryser alltid.
Värmer min själ med örtthe,min kropp med yllekofta och en pläd runt benen.Fryser ändå ända in i märgen.

1 kommentar:

  1. Godmorgon vännen :))
    Känner igen mig allt för väl i det du skriver ...
    Mycket bra skrivet och bra beskrivet hur det känns att leva med oinbjudna oknytt som härjar i ens kropp ...
    Hoppas att det känns bättre idag , tänker på dig och känner med dig !!
    Varmaste kramar ! / Berith :))

    SvaraRadera