måndag 8 november 2010

Potatislovet över.

När nu hästarna gått nästan varje dag förra veckan,så blev det vila hela helgen.Då fick jag ta tag i foder-biten,alltså hämta hem hö och halm.

I lördags bakade jag bullar och sedan på kvällen kom Mattias över på kvällsmat,vi åt tacos.På söndag fm körde vi till hö-Magnus och hämtade 3 storbalar och på em var jag upp till Majken och hämtade havre-halm till mina rund-bullar.Har ju 3 dartmoor som för sig på absolut ingenting,det är bara Atomic som får alla hö-givor de andra får hålla tillgodo med halm.

I morse fick jag följa med B till tandläkaren i K-krona som sällskapsdam,han har tandläkarskräck och är under behandling för tandlossning.Nu behövde jag inte köra,gubben klarade sig från att svimma men min måndag blev lite skev.Är i så otroligt stort behov av att allt är som vanligt,om det blir för mycket ändring i mina invanda (o)vanor får jag sådan värk att det nästan outhärdligt.Kan trösta mig med healing ikväll.Gillar inte att den börjar sååå tidigt dock,tycker 21.30 är i tidigaste laget MEN det är ju gratis och brukar ge en energibost som gör tisdagen en dag att få saker gjorda!

Har ju en del att styra med,gubben blir jättegammal på torsdag.Hoppas att bara mina flickor kommer så inte halva F17 dyker upp på gårdsplanen,det skulle däcka mig tror jag.

Tisdag-kväll fyller svärsonen 35 och vi har snikat till oss att få komma då istället för på lördag då det förmodligen blir fullt hus på Djupaforsvägen.Har precis snickrat ihop ett födelsedags-rim till paketet.

Nu ska jag ut till mina 4-fota!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar