onsdag 24 november 2010

Vintervitt

Kan inte påstå att jag är glad över snön,har knappt hämtat mig från förra vintern.Men det är bara att gilla läget.Mitt dilemma är dock att jag inte fått på vinterdäcken än och idag behöver jag komma ner till maxi.Ska försöka övertala E att hämta mig.Tror att hon ställer upp.

Måste ha ett par gummistövlar som är hela.Vill inte förstöra mina ridskor med stålhätta,de är inte tänkta att använda när jag går den lilla sträckan till stallet,försöker kryssa mig mig fram mellan vattenpölarna,nästan omöjligt!

Just nu ett fint snöfall med små flingor,lika små som vattendropparna som har fallit i flera dagar.Kan inte bestämma mig för vilket som är värst snö-regn!
Det som talar för snö är ljuset.
Regnet innebär mindre risk för halka!

Har haft uppehåll på mitt ena projekt,ja förresten båda projekten ligger i träda.Får se om jag kan ta tag i ett i alla fall.Men det är annat som pockar på nu måste fixa mina fönster,stakarna ska fram.Jag både gillar och ogillar detta med julen.Känner mig väldigt tvehågsen där.
En sak vet jag bestämt det blir jul oavsett!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar