tisdag 23 november 2010

Tisadg

...och regnet det bara öser ner.4-fota kom inte ut förrän efter lunch,då hade det avtagit något.Jag behöver bygga ett torkrum för 4-fotas täcken.Har snart inget torrt!!Har ju en Donna som absolut inte kan vara utan vare sig ute eller inne denna årstiden..
7 täcken till Donnan som tur är men även om man kan tycka jag har många så är torkplats nästan obefintlig.
Har något färre täcken till Gråan,kan behöva något lite varmare om det nu smäller till med kyla som de hat lovat.
Just nu har jag flyttat över Mammahästen till storhästarna eftersom den lille hingstungen blev mer än lovligt intresserad av den Gråa.Fick då göra en rockad och dela upp i 2 hagar iaf.Vill ju inte att han går på sin mor heller och den grå har jag andra planer för....vi får se!

Mitt fina kastanjeträd hade några grenar blåst ner och förstört mitt staket och även rivit ner strömmen till husethagen.Bra då att alla hagar är ihop-kopplade så att det inte blev strömlöst!!

Segt idag oxå NÄR ska det vända.Vill ha en frisk kropp,någon som vill byta?Skulle inte tro detmen orden bara flög ner innan jag hann och hejda mig =)Undrar om jag har för stora förväntningar på de nya pillren,hm.
Det kan vara vädret,rått,kallt,blåsigt är det värsta för mig och sedan alla omställningar emellen förstås.

1 kommentar:

  1. Godmorgon vännen :))
    Jag vet precis hur du känner det ...."en sjuk har bara en önskning och det är att bli frisk ", det ligger något i det ....
    Jag känner också av mina oknytt mer denna tid på året ..
    Jag har lärt mig att bara "flyta med" och bara vara även de dagar som känns gråa och tunga , det tog tid att komma dit hän , men går *ler*
    Naturligt vis är ingen övermänniska och även jag har mina stunder , men jag tillåter mig inte att "fastna" i dem....utan jag är i känsla och låter den sedan passera *ler*

    I kväll blir det healing för min del , Underbart !! Det ser jag fram emot *ler*

    Önskar dig en riktigt bra dag vännen och hoppas att dina oknytt inte är allt för besvärliga med dig !!
    Varma kramar :)))/Berith

    SvaraRadera