lördag 20 november 2010

Helg-rapport

Lördagmorgon och hör och häpna,gubben var uppe före mig =).Detta är något mycket ovanligt,kan nog räkna på en hand under dessa över 30 år han varit uppe före mig(om det inte är jobbedag förstås).

Min natt blev f.ö som jag hade väntat.Dulade bort långt efter midnatt vaknat x3,sista ggn visade kl 4.30 men då kunde jag inte förmå mig att rulla ur bingen.
Idag kommer Petra,ska försöka ta mig upp i sadeln och ta en liten runda.
Sedan är det stalltjänst och eftersom 4-fota stått inne sedan igår vid 16-tiden kan alla begripa att det blir värre än annars.

Donna som är "invandrad" från sydligare breddgrader(Belgien) frös så hon skakade,hon är dock täckad.Vet precis vad hon upplever.Jag fryser jämnt i sommarvärme och eller vinterkyla det är ingen skillnad.Är tacksam för stora filtar, mysiga ollar och goa raggsockor.

Mycket sport på tv´n i helgen så mellan arbete med veden,kollar vi in skidor,hockey och handboll!
På löpsedlarna igår står att läsa att strängaste vinterkylan i mannaminne är att vänta.Alltså vedarbete ett måste om vi inte ska frysa fast =).
Prinsessorna var så lugna och snälla igår kväll,kände kanske att morfar var fredagstrött och jag hade sviter efter tippatest.
Har en löphund i huset,Vickie började i torsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar