torsdag 4 november 2010

Hopp

Onsdagsmorgonen började inget vidare med regn och blåst på tvären.Men jag skickade ut mina ponnisar i snålblåsten iaf.Sedan fram med klippmaskinen jag lånat av Å.Gråan lyfte inte ens på ena *ögonbrynet*.Hon har varit med om detta tidigare.

E kom med barnbarnen som hjälpte mormor med stallbestyren,härliga ungar.Den lilla fullkomligt kastade sig ner i spånet,kanske för att se om det var så hästarna gör!?Gud vet vad som rör sig i huvudet på de små liven.
In och åt lunch,linssoppa som Nikita inte tyckte var någon höjdare men ner gick det.Men den lilla gjorde som Magnus och Brasses varning för barn,sög upp soppan med fingrarna,haha!

Vädret fortfarande inget vidare,skulle vår hoppedag *brinna* inne?
Det klarnade upp vid 2-tiden,jag gick ut och byggde 5 hinder.Hur lyckas jag med det då när jag bara har 4 hinderstöd?Jag är som Kajsa Varg jag tar vad jag har och använder min fantasi,haha.
Sedan kom A med 4 hinderstöd till så vi kunde få till en fin oxer oxå!
Mitt fina matthinder ville eller tordes dock ingen försöka sig på,men det får stå kvar kanske att A vågar en annan dag.

Hästarna tyckte det var jätteroligt!

P.g.a. all aktivitet under dagen fick jag givetvis betala i natt,men det var värt ALLT!
Tack Agneta för att du kom med din dotter så att Gråan fick hoppa lite.
Trots allt regn så gick det utmärkt att hoppa,ingen häst varken halkade eller tappade fotfästet.Riktigt roligt att se hur de bet tag och bjöd på hindren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar