onsdag 17 november 2010

Hmmm

Vet inte vad jag ska tro,för även om värken har ökat känns det ändå som energin är tillbaka.Lusten att ta tag i dagen.Jättekonstigt men det är en trevlig känsla.
Jag vaknar med en tunga som sitter fast i gommen,nästan som om jag skulle ha varit på fest,det ska tilläggas att det har jag inte varit.

Tänk om!

Tänk om jag i elfte timmen har hittat en kur som kan få det *gamla*jaget tillbaka.En kvinna med energi,en tjej med humor och glimten i ögat och snabb i tanken och som kanske kan få tillbaka det sociala livet.Har nog tappat många bekantskaper under dessa år men jag sörjer inte över dem.Kanske var de inget att ha!?Men att finna nya vänner att odla och upptäcka världen en gång till.Vad det skulle vara härligt.
Kan låta lite svullstigt detta men det är så jag känner.Att hitta nya känslor som varit gömda i många år är en minst sagt konstig och härlig upplevelse.

Har i natt haft 4 små 4-fota ute,precis så som det var tänkt när jag med gubbens hjälp planerade om alla hagar.När man har sådan värk som jag har får man planera hur man utan att ödsla energi,kan behålla det som jag under sååå många år har haft glädje av.Det är många många i både min yttre och inre krets som har haft åsikter om min hobby.Egensinnig som alltid har jag inte lyssnat.Kan av andra uppfattas som egoistiskt kanske,men så länge min man inte protesterar kan jag bara säga och har sagt till de som vågat öppna munnen.Det är mitt liv,jag skiter i vad du gör med ditt(ungefär så).

Mitt tillstånd som jag levt i under många år nu har gett mig en lite mjukare framtoning tror jag.Idag rapar jag inte ut vad som poppar upp i huvudet vad gäller hur eller vad andra gör.Säger inget om jag inte får frågan.Kanske var det detta jag skulle lära mig?

Kan vara så.

Nu precis ringde E och vill att gubben och jag ska passa våra barnbarn på fredag så att de kan gå på nya Harry Potter.Klart vi kan.Skönt att ha dem så nära.Min vecka blir inte bra om jag inte får träffa mina små sockergryn åtminstone 1 gång.

1 kommentar:

  1. Go´förmiddag vännen :))
    Jag håller tummarna att såär fallet !! :))
    Man vill ju bli sitt gamla jag igen...fast med en ny och sundare insikt ;)))
    Ja det ä'r underbart att ha sina guldklimpar i närheten ...de förgyller tillvaron ! :))
    Önskar dig en bra dag !! Varma kramar //Berith :))

    SvaraRadera