tisdag 26 juni 2012

En vanlig tisdag.

Något bättre väder idag.Tänker inte klaga på regnet.Hö´et har torkat ner och förra året´s skörd regnade bort.Nästa år är det dax för perfekt väderläge om balansen ska hållas i jämvikt =).

Har hittat en bonde med fjolårshö kvar så mina 4-fotingar inte behöver svälta,återväxten på nerbetat gräs är just nu minimal men regnet återställer ju detta..Ska hämta nu på fm min lediga tisdag.

Igårkväll var det massageafton här hemma.Mina flickor kom hem för en genomkörare.E passade på att använda klippmaskinen och trimmade B´s hårsvall.Nu har han en fin sommarfrissa 3mm över hela skulten.
Jag gick till sängs ovanligt tidigt igår.Läste lite i mina reikiböcker.Har sovit som en stock.

1 kommentar:

  1. Visst kan det vara knepigt med höet....minns en regnig sommar då alla bönder häromkring fick för låg proteinhalt i höet och vi fick stödfodra med Luzern, det blev dyrt det.....

    SvaraRadera