onsdag 13 juni 2012

Resa del.2

Efter en händelserik uppresa hamnade mor och jag hos lillebror som bjöd på en ifs sen middag men dillkött fick vi.En av mina favoriter.
Fredagen körde vi ner till Centralstationen för inköp av biljetter.Sedan en lunch med syster 2 på SMHI.Jättegott som mat-Tina alltid säger.

Tåget avgick 15.30 och byte Katrineholm.Där hann jag med en snabb smootie tillsammans med min bästa vän sedan ungdomsåren.Mycket snabbt och forcerat berättade jag om mig och mitt.Vart jag skulle mina förväntningar.Vi hann inte med så mycket mer men jag ska upp i sommar och då bestämde vi att ta igen det.S hade säkert mycket att berätta om,det har hänt saker i hennes liv också.

Vi tar det nästa gång S!

Kom upp till K-stad halvsju.Jaha ja tänkte jag,enligt vägbeskrivning skulle jag ta mig till Åhlens.Dit hittade jag.Försökte klura ut åt vilket håll jag skulle.Skulle köpa bussbiljett i en automat men den sa att mitt kortchips inte fungerade,det går ju inte att köpa på bussarna längre.Skulle jag vara tvungen att gå nu?Två unga killar hjälpte mig att sms-köpa!!!Har jag aldrig behövt göra någon gång i mitt liv.En ny sak att lägga i bakhuvudet =).

Nya skor på fötterna,varm,trött och skoskav försökte jag fråga mig fram.Efter 3 samtal till A-L var jag äntligen framme på Krokusgatan.
Två tjejer från huvudstaden hade kommit straxt före mig och medan vi drack te kom en dam till,hon från Västerås.Därefter kom ännu en Stockholmsböna,denna något yngre.Vi delade rum första natten.Hon bytte rumskamrat följande natt.Jag undrar varför hahaha.

forsättning följer........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar