torsdag 7 juni 2012

Resan norröver del.1

Kom iväg rätt skapligt efter avslutning på B-H-kursen.Klocka 13.00 styrde jag ut från Värperyd.Allt gick smidigt som bara den ända till 3mil från Västervik.Bilen började hacka och lukta illa.

Ringde mannen som inte svarade i sin mobil.Ringde hans chef,ringde till slut brorsan som åtminstone svarade.En orange lampa lyser på intrumentpanelen,är det farligt undrade jag halvt hysterisk?

Näe orange är inte så farligt rött är värre säger lillebror.Något med bränsletillförslen....Så länge jag kunde hålla bra fart typ 100 gick den lille volvon bra,värre blev det vid 70-sträckor.
Tog mig ända till "Vika" och familjen Mobeck.Den ena delen av familjen arbetar som bilmek på Mekonomen.Har jag flyt eller?

A körde till sin arbetsplats och hämtade en dator,kopplade upp sig,hittade vad som var fel.KÖRDE till N-ping och hämtade den felade delen!Bytte den.
Jag är nästintill mållös när man får så mycket hjälp.Funderar på om det är mitt nya sätt att tänka som gör att det mesta löser sig....

Under tiden A for iväg efter bildelar hjälpte jag H med ett dressyrpass.Tittade på underbara kattungar 4-veckor gamla.Glömde tyvärr att ta kort!!
Kl.21.00 ikväll kom moran och jag till lillebror och en mycket god middag något försenad.

Nu halvligger jag i gästrummet med datorn i knät.Är konstigt nog inte trött trots att jag varit vaken sedan 4 i morse.Allt strul på vägen.
Längtar till i morgon då min resa fortsätter då med tåg är bestämt även innan allt besvär med bileländet,fast å andra sidan ska jag väl inte gnälla vår lille volvo har gått utan problem fram till idag.Nån gång måste det väl gå sönder.

Finns väl inget som är helt problemfritt....eller?

2 kommentarer:

  1. Men jädrar vilken tur! Och tänk att det finns så fantastiskt hjälpsamma människor... det är ju en bit mellan Valdemarsvik och Norrköping :)
    Ha en fortsatt bra färd!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Säger som min man, när jag klagar för honom att något går i sönder: Någongång ska vara den sista den fungerar.
    Ha en fortsatt fin resa!
    Kram Karin som njuter av Göingeluft

    SvaraRadera