fredag 15 juni 2012

Mix.

När jag var på kursen sa A-L att min aura var trög!Jaha sa jag vad ska jag göra åt det då.Fick svaret att gå på gym.Det är ju inte min melodi.Har aldrig gillat det.Att gå med stavar skulle ingen kunna få mig att göra heller!Det ser för fånigt ut.Om nu min aura är trög är väl förklaringen den att om man sitter på baken för man har värk-överallt i mer än 10 år:Då är det väl bara naturligt att allt går trögt,eller?Konditionen har nästan varit under noll men är stadigt stigande.

Men!
Jag har anmält mig till yogakurs till hösten på wellnes corner!

Igår när jag surfade runt hittade jag ngt intressant.Om auran är svag/trög kan du stärka upp den genom att ha benen i kors och även att lägga armarna i kors framför bröstet.Man kan även ta händerna som i 8:or c:a 10 cm över huden för att stärka upp auran.Svårt att göra på sig själv bara,framsidan går ju an men man har ju inga gummiarmar precis =).

Det sista där att hålla armarna i kors framför sig har man ju hört att det gör människor som vill skydda sig.Det ska då även skydda mot energitjuvar vad jag förstod.
När jag sitter vid tv´n,datorn och när jag sover har jag alltid benen i kors eller också är det något mor sa på fredagskvällarna när man skulle ut med kompisarna.Kan det vara så att jag undermedvetet gör det som är bra för kroppen!?
Nu när jag äter mera rätt,tänker hur jag vill att det ska bli,känner jag att det mesta bara ramlar på....som jag vill.Om det strular löser det sig utan att jag får spel och jag ramlar inte ner i de negativa spiralerna.
Underbart.
Tänker fortsätta så,bara så ni vet =)!

1 kommentar:

  1. Stavgång och gympa älskar jag, men har svårt att utföra det pga av värk i rygg och fötter.
    Dans och promenader är bättre fn.
    Jag var en av de första i vårt samhälle som gick med stavar. Men det var så pinsamt då, att jag gick oftast för mig själv i ett närbeläget naturområde. Nu kan jag gå med stavar överallt.
    Yoga har jag provat, men det passar inte mig. Jag kan inte båda andas och utföra rörelserna. Jag höll på att svimma pga syrebrist...
    Kram och en bra söndag!
    Karin

    SvaraRadera