söndag 2 september 2012

Dilemma.

Fick ett telefonsamtal härom kvällen.En fb-vän och fd.kurskamrat.Sa inte rent ut men jag förstod att hon störde sig lite på mina hurtiga inlägg på väggen :(.

Det är ju faktiskt bara ett år sen jag mådde skit rent ut sagt och i augusti förra året kunde jag ju knappt gå ännu mindre sova.Kan ifs förstå frustrationen men måste jag hålla igen?

Funderat lite fram å tillbax på detta.Om jag tänker mig tillbaka där jag var innan,skulle jag då reagera på att någon annan mår bra,vinner pengar på lotto eller för all del ärver en förmögenhet?
Näe!
Jag är inte missunnsam ej heller avundsjuk.Men kan förstå att även hon vill må bra!
Är så nöjd med det som jag har runt om mig.
De som inte kan stå ut med detta får väl trycka bort mig som vän.Ganska enkelt ett knapptryck bara.

Jag tänker fortsätta vara positiv till allt som kommer till mig,glädje,ridning,svampplockarpromender, för varje dag,sömn,soliga dagar eller molniga,min nya tillvaro med arbetsträning och om jag tänker att jag ska få ett arbete framöver så blir det kanske även så.

Min söndag har börjat bra men något höstlig.Morgonrutinerna är avklarade.Nu väntar stalltjänst,rengöring i hönshuset,hämta min bil från verkstad,heala syrran i Rödeby.Det får räcka för idag.
En ny härlig vecka väntar med arbetsträning i både Listerby och Kuggeboda =)!

2 kommentarer:

  1. Bry dig inte om vad andra tycker. Det viktiga är att du mår bra. Vill man inte läsa dina inlägg så är det ju bara att låta bli. Så fortsätt att skriva det är kul att läsa din blogg/facebook och jag tror att du kanske hjälper andra att må bättre.
    Kram Sussi i K-holm

    SvaraRadera
  2. Ta inte åt dig av vad andra tycker... njut av att du mår bra och att livet går din väg :)
    Vi har ju inte känt varann så jättelänge, men jag minns att du inte mådde så jättebra då... och gläder mig för varje framsteg som du tar!
    Så... fortsätt att delge oss dina positiva tankar och härliga energi!
    Ha en bra vecka!
    Kram ♥

    SvaraRadera