måndag 10 september 2012

Sisådär början av veckan.

 Nån gång måste det ju smälla till och idag fick jag en lavett när jag kom ut till stallet.Min lille pojke hade fått kolik.Vattenspannen vält och hela stallgången blöt.Han hade rullat runt spekat upp hela boxen.Stod i ett hörn genomsvettig och flankandades.




Stackars liten.


Ringde givetvis veterinären,det fick bli Lyckeby eftersom min vet.givetvis hade semester!Jag missunnar inte honom det, men varför har han alltid semester när jag behöver hjälp?

Jaha nu släppte det innan veterinären dök upp så det blev inget slangande bara lite muskelavslappnande+utskrift av avmaskningsmedel,skönt och räkningen överkomlig tack vare vardag.
Har från säker källa att veterinärerna här nere i Blekinge får skriva ut maskmedel utan träckprov.Det var ju för väl det.

Har beställt en ny massagebänk från SweHealth.Inte den billigaste men den lättaste,bara 13 kg.Den beställde jag precis innan jag gick ut i stallet......
Bild kommer senare =).
Nu väntar återträff ikväll med *kursarna* från 1:a omgången.Ska bli kul.Köra om Jonnie när jag kör hem,behöver några fler formulär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar