fredag 13 augusti 2010

Fredag den 13:e

Är väl lite skrockfull i lagom dos men det är inte därför vi varit hemma idag,bara fixat lite med veden.
Hästarna fick stå inne inatt och det var tur det ett hiskeligt åskväder bröt ut vid 4-tiden i natt.Upp och drog sladdar och i grevens tid.Hann bara dra telefonen så brakade det till i uttaget.
Men kan ändå inte låta bli att stå och titta på skådespelet.Det är mäktigt.
Vi fick 32mm,bra för bondens hö och min potatis!

Kan inte låta bli att gnälla men bara lite,jag orkar inte med dessa väderomställningar,det tar så mycket kraft och min kropp tål det inte.

Helgen bjuder inte på några överraskningar hoppas jag,jobba med veden och fortsätta städa i stallet.Måste få bort lite av allt damm,tyckte jag var rätt finurlig när jag hämtade kompressorn.Kör med den och blåser bort damm och spindelnät.Är i alla fall glad att jag har spindlar i stallet det betyder att det inte finns mögel där.
Har ifs spindlar inne också en del är hemskans stora med lurviga ben.

Måste väl försöka hinna med att titta till unghingsten,är väl 2 veckor sen sist.Tyckte han var lite mager,vill kolla betet,är det dåligt tar jag hem honom,han får gå med Tudor och Donna,ska väl kunna gå.Hur ska han kunna nå upp till henne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar