måndag 9 augusti 2010

Helgens begivenheter.....

Lördagen var det halvdant väder.Mor och jag körde ut till Ingela för att inhandla flugmedel till hästarna.Det gåååår inte att rida när hästen är så känslig som Donnan.

Ett par nya ridbyxor till mig.

Söndag grillade vi i ösregnet....nja ett stilla regn hela dan 14mm blev det till slut.Alla barn och barnbarn var här, så trevligt så,vem behöver sol då?

Hästarna har stått inne inatt,de var genomsura och behövde torka.Tudor var den som hade ett litet sår på nosryggen och en fästingäckel.Skönt att det inte är så mycket fästingar i år.Har nog bara tagit väck 15 sammanlagt på alla mina djur och de är ju många(8)

Denna vecka har jag mycket jag vill hinna med,vi får se vad kroppen tyar!
Kanske en tur Ikea om andan faller på mot slutet av veckan.Dilemma ska man köra till Älmhult eller Kalmar,vi får se!

1 kommentar:

  1. Oavsett vad det är för väder , så lyser alltid solen då barn och barnbarn kommer och hälsar på =)
    Uch festingar är inte roliga alls , små otäcka kryp som har letat sig hit upp till våra bredd grader också ..*ryser*

    Ha en bra fortsättning på denna dag =)
    Varma kramar / Berith (här&nu)

    SvaraRadera