torsdag 12 augusti 2010

Klara-dagen

När Klara har namnsdag måste man ju klara en himla massa kan man tycka,men inte klarade vi av ens hälften vad som planerats.

Gänget åkte i morse till Turkiet så vi var tidigt uppe.Halv 6 i kväll fick jag sms,då var de framme efter en bussresa från flygplatsen på 2 timmar,40 grader i skuggan.JAG är inte avundsjuk,tycker det räcker så bra med det vi haft idag.

Fick ta in hästarna på eftermiddagen,de sprang så de var löddriga mellan bakbenen.

En maxi runda idag och en sväng in till Jysk,mor tyckte gardinerna som hänger på övre hallen har hängt tillräckligt länge,så hon köpte nya till mig.De har vi givetvis hängt upp+tvättat fönstren och torkat karmar.
Jag hittade en hylla för nästan inga pengar,hade kostat 1100:-,jag betalade 240:-.Visst blir man glad när man fyndar.Tanken var att åka till IKEA,B hade sett en hylla för 700:- den var bara en meter,den jag köpte är 2 meter hög,så allt som stod på golvet innan fick plats+det blev hyllmeter över.Undrar vad jag ska spara på och fylla den med,haha.Tror ibland att jag är hamster eller ekorre,är världsbäst på att lägga på hög,kan vara bra att ha!
E fick komma ner till stan och köra hem den för i min lilla låda gick den inte in.Dessutom stannade hon och prinsessorna för lunch och hon hjälpte mig även att montera.Vilka snälla ungar vi har B och jag!

PÅ maxi glömde vi att köpa till fler (kaffe)muggar.
Glömde även att köra till apoteket och den nya medicinen som jag absolut behöver,suck.
Inte blev det något vedköra heller,men det blir ju fler dagar.

1 kommentar:

  1. Godmorgon =))
    Det är underbart när man gör fynd ! =))
    Vad mycket ni fick gjort , veden ....det kommer fler dagar ;))
    Önskar dig en bra dag och en trevlig helg , varma kramar =) / Berith (här&nu)

    SvaraRadera