söndag 15 augusti 2010

Söndagkväll

Mor har krupit ner,ligger och läser och jag ska sammanfatta dagens arbete.En inte helt vanlig dag för det har blivit en hel del pysslande idag.Regnet har strilat så stilla mest hela dagen,och vi har tvättat gardiner,sytt upp de nya,sytt nya fodral till mina kuddar och lite små-dukar, så nu matchar allt i vardagsrummet.

Inget ute jobb idag,veden får vänta.

Ponnydamerna verkar rätt nöjda med att gå på sin lilla plätt,Donna och Tudor släppte jag på den delen vi brukar rida på,bra om de betar av lite.
Ev kommer A i morgon vi får se.

Har inte hört något från resenärerna men de har det väl mysigt i fez-landet kan jag tro.

Jag vill ha höst,tyar inte med den fuktiga värmen,ingen hit för mina lungor!
Funderar allvarligt på att möblera om här uppe på hallen,ev köpa in ett bättre databord.Får se om det finns något på beg.affären nere vid Willy´s.Ska ner till byn i morgon och handla lite fil...

1 kommentar:

  1. Go´förmiddag vännen min =)
    Det är alltid roligt att pyssla på och då det är inomhusväder så är det extra roligt att "piffa" till det inomhus , tycker jag =))
    Jag brukar tänka som så , då de mina är ute och resar , att så länge man inte hör något , så är det bara bra med dem ....hönsmamman går aldrig riktigt ur en , en gång mamma , alltid mamma ;D
    Veden den ligger så snällt där den ligger och väntar till du får tid att kärra in den =))
    Hade jag bott närmare hade jag gäran kommit och hjälpt dig , för jag tycker om att hålla på med ved....man rensar hjärna så bra då man travar ved =))
    Önskar dig en riktigt bra dag min vän ! =))
    Varma kramar / Berith =)

    SvaraRadera