tisdag 10 augusti 2010

S O L,värme och flugor.

Idag har solen lyst obarmhärtigt hela dagen,skönt med lite värme efter allt regn och gråväder.Har passat på att tvätta och hänga ut på torkvindan.Det luktar så gott.
Även pyssel i vedhögen,inte nog med att det ska klyvas det ska in i veboa också.
Mor far runt som en furie med flugsmällan i högsta hugg,jagar som en tok.Hur kan sitta här,vid matbordet menar hon,och äta med alla dessa flugor,stadsbo tänker jag,haha!Skulle aldrig gå att få flugfritt HÄR.

Vid en av alla pauser som tas här,satt jag vid datorn och vips hade allt fryst var precis stilla,inget fungerade,gick inte ens att stänga av...stängde ner packade in dator och mor i bilen och for ner till byn,tänkte att nu är det väl något kort som kraschat.Killen i affären drar igång min pc och allt startar.Det var ju bra.Hem igen pluggar i alla sladdar och inget händer,funderar en stund,aha det är musen som inte vill vara med.Har en bärbar och pekmusen fungerade men inte den andra som jag använder,kan inte med pekplattan,tycker den är krånglig och tar för mycket tid.Det blev iaf en billig åtgärd,en liten mus kan ju inte kosta så mycket.Nu ikväll har jag lånat B`s trådlösa mus.Det blir en sådan nästa gång jag tyar åka ner till R-by!

H har varit här ikväll tror hon börjar få resfeber,men det vill hon inte kännas vid.Tidigt torsdag morgon far de till Turkiet,H&M&B.

Kanske kommer prinsessorna en stund i morgon förmiddag,E hade något ärende och ville lämna dom en stund här,ska väl kunna sysselsätta 2 töser någon timma.Tar kanske ut Tuddeludd och låter dom rida lite,går alltid hem.

1 kommentar:

  1. Godmorgon =))
    Att hålla på med ved , tycker jag är avkopplande =))
    Jag kan inte heller med pekplattan...tycker det är alldeles för krångligt , så jag har en trådlös mus till min bärbara...jag brukar glömma att sätta den på laddnig och då blir allt stilla ....för jag vägrar använda pekplattan eller vad det heter ;))

    Önskar dig en bra dag , varma kramar / Berith (här&nu) =))

    SvaraRadera