lördag 28 augusti 2010

Mor födelsedag

Idag har det varit lugnt väldigt lugnt.Mor sitter där uppe vid den stationära datorn och jag i köket.Har bara varit en liten runda till skogen för att kolla om svampen har kommit sig men Näe.Får åka upp till min kompis i Småland om det ska bli några kantareller.

Kanske blir det redan i morgon,hon ringde och berättade att det var fälttävlan på Udden.Det är ju kul att titta på.Får avvakta vädret inget kul att vara ute om det regnar!

Får fundera ut något gott till middag,pust det är det värsta jag har detta med middagar,kan höra ihop med måstet eftersom B har diabetes,då blir det så viktigt att äta rätt på bestämda tider.Älskar när han åker bort på kurs med jobbet då jag kan fuska lite,men oftast blir det så att min lekamen är inställd på hans tider så hungrig blir jag iaf på hans tider....men det kan ju räcka med lite kräm och mjölk eller ngt annat lite enklare.

Måste ut och tömköra mina 4-benta nu,stallet är kvar att göra oxå.Tråkigt att jag sparade det då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar