onsdag 4 augusti 2010

Jaha ja -augusti är här.Livets höst!?

Fort går det,snart är sommaren slut och vi får krypa in i läshörnet,läsa en bok eller 2 och tända massor med ljus.Varför går tiden så hiskligt fort,värre för vart år som går.
När jag tänker tillbaka känns det inte som en evighet sen när jag kände att jag har hela livet framför mig!
Nu känns det mer som att jag också har kommit till hösten i livet,om vintern var spädbarnsperioden och våren var tonåren,sommaren var då man bildade familj och fostrade barnen.

När man var i tonåren kunden man inte fort nog få köra moped,ta körkort,flytta hemifrån,köpa ut på systemet var även det en milstolpe.
Själv skulle jag inte ha några barn det hade jag bestämt mig för.Kanske för min egen uppväxt var kanske i jobbigaste laget.

Men saker och ting i livet ändrar sig även jag,inte ångrar jag idag mina båda flickor som även har genererat 2 underbara barnbarn.

Det yngsta barnbarnet har bott här några dagar när E&M har varit på försenad bröllopsresa kombinerad barnfri semester.Ett riktigt litet charmtroll men hon tar mycket kraft.
Både B och jag dras med krämpor och dålig nattsömn och då blir det svårt att hänga med när små barnfötter undersöker världen.
Idag har vi bara varit och återhämtat oss.Imorgon får man sätta fart för på fredag kommer mor ner och ska stanna några veckor.Det blir bra får då har jag sällskap när B åker till Turkiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar