torsdag 18 augusti 2011

18/8

...och det ramlar på.Dagen idag har det ändå varit skapligt väder och runt 20 grader,det är ju en temperatur jag gillar!

Hösten och vintern står på lur bakom hörnet.När jag tog in 4-fota ikväll låg dimman tät,rått och ruskigt är det nu både morgon och afton!

Vildsvinen har kommit tillbaka och huserar uppe i "min" skog.Törs knappt gå min lilla runda.Tänk om jag möter på dom!Vad ska jag göra som knappt kan gå än mindre springa och Vickie(hunden) då!Har hört de ger sig på hundarna.

Ikväll har mannen och äldsta dottern hjälpt mig att få hem hö till 4-fota.Nu är det lugnt ett tag framöver.Det går inte så mycket stråfoder förrän kylan slår till på riktigt.

Har hört att denna vinter ska bli som den förra,kanske ännu värre.Då blir det vitt ute redan i oktober.Sedan ska det bli mer milda vintrar.Om detta är sant vet vi om ett halvår=)

En jättegod äppelkaka blev det av de äpplen jag fick av stordottern med vispad grädde smaksatt med lite vanilj.Lite festligt kan man väl unna sig fastän det bara är torsdag!?

Torsdag och snart helg igen,veckorna går fort och stressen sätter in vill men kan inte få något gjort-frustrerande!

Tack Karin för titten hos mig jo jag börjar få ordning på kroppen men varannandagsvädret tar hårt.Morgondagen regn igen har de lovat SMHI.

Ska vara hundvakt till grannens golden i morgonkväll.F17 har någon garnisonsfest minsann nere på Brunnen.Tror mannen skulle köra ner en stund men jag trivs bäst i min älsklingsfåtölj och gofilten runt benen,kan inte ha det bättre än så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar