onsdag 24 augusti 2011

Tankar

Tankar

Igår-Idag
Igår stark snabb och kvicktänkt. Ofta med satir eller ironi,hittade orden! Klarade av jobb hem ungar. Aktivt socialt umgänge och engagerad i föreningsverksamhet. Alltid på språng. Energi att hjälpa andra med både det ena och andra.
Tog mig an varje dag utvilad,såg aldrig några hinder. Körde bara på i snabbfilen. Sju bollar i luften och tre i planering. Allt jag kunde och hann med! Aldrig sjuk om inte förkylning räknas här!?
Idag är jag en skugga av igår.
Borta är kan själv!Hindren så många. Bristen på sömn gör dagarna grå och onödigt långa. När man vill men inte orkar,kommer nedstämdheten smygande. Minnet av igår finns där.
Känner mig olustig, stressad av att försöka förklara,för doktorer myndigheter och andra mer eller mindre kända personer. Hur ska de kunna förstå?Inget syns ju utanpå!

3 kommentarer:

  1. Hej Anki
    Tack för att du tittade in och lämnade ett avtryck hos mej.Ja,det en jobbig ska man råkat ut,för det känns skönt att vi är många som kan stötta varann,och gruppen är kanon.många mjukiskramar till dej

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint på bloggen, fin bakgrund.
    Rött är varmt och skönt och ombonat!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Lägg minnet av ditt gamla jag bakom dig och se framåt tillsammans med ditt nya jag <3

    Ha en riktigt bra dag vännen , varma kramar :)

    P.s vad snyggt du har gjort D.s

    SvaraRadera