söndag 14 augusti 2011

Helgen som gick.

I lördags kom lillasyster och hjälpte mig att verka 4-fotingarna.Vi passade på att löshoppa dem också.Batseba som förra gången knappt lyfte fötterna tog tag i hindren så jag blev förvånad!Lille mannen(Atomic) som hoppade så glatt förra gången, gick som en furie nästan rakt igenom så bommarna flög.
Konstigt att det kan bli så olika eller kanske inte förresten.
Vi har väl alla våra dagar.
Nikkita körde sitt race så grästuvorna rök,haha de är för roliga mina kusar.

Vi eller rättare sagt syster klippte hunden så nu är hon riktigt fin.Lånade E´s klippmaskin fungerade hur bra som helst.Nu ska jag "bara" trimma huvudet så ser hon ut som den terrier hon är.Varför hålla på att trimma(dra pälsen)när hon inte ska ställas ut.Hon tycker inte om trimning!Det är för dyrt att lämna bort och ska jag göra det tar det över en månad och vi blir lite osams.
Kan vara så att när man blir äldre så vill man undvika kontroverser.Så fungerar jag i alla fall.Tar gärna den enkla vägen,undviker uppförsbackar.

Många steg i lördags så söndagen blev en dag i älsklingsfåtöljen. Duktigt ont i benen och under fötterna!Knäna och höfterna känner jag av att jag har idag och tyvärr sitter det i några dagar nu.Det blir inga skogsrundor med Vickie de närmsta dagarna.

Laddar för en ny kursdag i B-H i morgon,usch och tvi vale som vi säger i Östergötland!

Gubben börjar jobba i morgon så nu ska väl allt bli som det brukar.SKÖNT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar